fredag 14 september 2007

På väg till Kick-of med jobbet

Nu sitter jag på tåget påväg till en kick-off med jobbet.

Vi kommer vara någonstans i Stockholms skärgård, Sjöliden tror jag det hette...
Förstår inte riktigt varför vi skall vara i Stockholms skärgård varje år, som om det är något att visa upp. :)
Jag fick frågan om jag ville rida eller åka på en guidad tur med båt i skärgården, valde att rida. Vet inte riktigt om det var rätt val men en guidad tur i skärgården lockade mig inte så mycket.
Hoppas det är islandshästar och inte stora, de känns farliga på något sätt.

Igår var jag ute och åkte inline för första gången på säkert 10 år, mina inlines tror jag är köpa -95.
När vi tog på oss inlinesen fick jag en flashback, när man var liten och skulle gå till ishallen men pappa och han tar fram sina skridskor från 70-talet som är gjorde i brunt läder.
Men jag kom faktiskt ihåg hur man åkte, var inga problem alls att börja åka igen. Men jag tror att skorna var lite slitna, kändes som det var något som stack mig i foten och det skavde på flera ställen. Tror det är dags att införskaffa ett par nya.

Ikväll skall jag ut på Monks Café med några kollegor från Göteborg, Stockholm och London. Det skall tydligen vara lika Delirium i Göteborg. Känner mig lite sugen på en Bockbier ikväll.

Återkommer senare med lite uppdateringar.

1 kommentar:

Movitz sa...

Coolt att det går att surfa på tåget tycker jag.

Om man har med sig en 4 gigabyte USB sticka på tåget och åker från Göteborg till Stockholm (~3h) så har man transporterat datan från Göteborg till Stockholm med en hastighet av (3*(10^9)*8)/(3*60*60) = 3Mbit/s, vilket faktist är snabbare än tågets bredbandethastighet.

Vet inte riktigt vart jag vill komma med Resonemanget ovan... Jaja, jag fick räkna lite iallafall :).

Ha det kul i Stockholm!