söndag 14 oktober 2007

12 veckor

Nu är det officiellt! Nu har det gått 12 veckor och nu vågar vi börja berätta det för alla.

Vi ska bli föräldrar. I april närmare bestämt.
Allt är jättebra och vi är mycket lyckliga. I v 8 fick vi lite skrämselhicka. Alla graviditetssymptom bara försvann (innan spydde jag som bara den) på 24 timmar, vi fick åka in och göra ett ultraljud. Allt såg helt perfekt ut sa läkaren. Det var jättecoolt att få se den lilla. Eller ja, det enda man såg var en liten ostbågsformad sak med ett litet, litet hjärta som pickade väldigt snabbt.

Nu ska vi börja planera säng, vagn, babysitter, babyskydd, kläder och allt annat som hör till.
Mycket att tänka på, men det är kärt besvär.

I november ska vi på det riktiga ultraljudet. Det ska bli spännande att få se hur det lilla livet ser ut!

Jag är helt säker på att det blir en tjej. Ola, Ann-Marie, Margareta och Henrik har bestämt att det blir en pojke.
Namnförslagen haglar omkring oss. Det är kul att välja bland alla. Mikael hade nog det bästa hittills..... Tyvärr var det så konstigt att vi glömt det. Men det var typ afrikanskt. Alla förslag tas tacksam emot!

Jag återkommer senare med uppdateringar!

Kram från Icka med fripassagerare

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej och GRATTIS till den lilla fripassageraren!
Namnförslagslänk bifogad...:
http://www.behindthename.com
Det kan ju vara bra att se vad namnen betyder också :-D
Mina barn heter
Nikitah Irmeline Zenobia
och
Nadiah Ilze Caramelle
så dom namnen får ni INTE ta ;-)
Ett verkligt favoritnamn jag har är Imelda och det kommer jag inte att använda till min eventuella nästa tjej om jag nånsin får nån.
*kram kram*