söndag 12 augusti 2007

Semester

Nu har vi semester!
Båda två. Det känns mycket skönt. Jag har jobbat hårt under sommaren och våren var inte helt friktionsfri så det känns som om jag förtjänat mina fyra veckor.

Imorgon är det lite bröllopsgrejer som skall fixas. Jag ska till frissan och bestämma frisyr, köpa en garderob till min klänning och prata med floristen.

Lite kul småplock bara. Resten av dagen skall ägnas åt kattgos, människogos och så ska jag laga god mat jag aldrig lagat förut. Piccata Milanese. Jag har ätit det på luncher och tycker det är supergott.

Jag har bakat idag! Jag gillar inte att baka. Eller jo, det gör jag nog. Bara det att jag inte kan. Eller jo, jag kan bara jag vill..... Så vad är problemet?? Jag kanske ska lära mig? Höstens mål kanske. Att lära mig att baka.
Vad bakade jag? En supergod kladdkaka med chokladglasyr. Choklad+choklad=mumma!

Cilla och Mattias gillade den ialla fall. Ola också.

Nu ska jag lägga mig. Tröttmössa.

Ola har lärt sig en sak idag: Sportspegeln visar mycket lite motorsport, men alldeles för mycket kanot, innebandy och dambasket....

6 dagar kvar.

Inga kommentarer: