lördag 29 december 2007

Mellandagsaktiviteter

Julen är utdansad, släkten omkramad, maten uppäten, paketen uppackade och alla glada.
Vi var i Avesta från lördagen till annandagen. Hann träffa fam Johansson, älsklings Fia och lilla mormor. En massa gosande med vovvar, föräldrar och storebror hann vi också med. Mycket trevligt.
På annandagen blev det julfirande på Öckerö. Vacker gran och underbar mat, som vanligt. Vi fick pengar av släkten för att kunna köpa en videokamera så vi kan filma underverket. Den inhandlades naturligtvis efter ett intensivt detektivarbete på intenet och nu försöker vi lära oss den....
Katterna blev glada när vi kom hem igen. Nellie har varit speciellt mammig. Halvdrygt men lite mysigt är det.
Vi var till Ullared igår. Nu är nästan alla vuxenpoäng man kan få tagna.... Måste sno en moppe eller nåt för att få ner dom.... jättejobbigt.
Nåväl, vi köpte lite bebissaker och förbrukningsvaror. Kommer väl inte bli stammis där och inte kommer vi köpa kläder till oss där. Men tvättmedel och sånt kan man köpa tycker jag. Så mycket snobb får man väl inte vara.....
Idag har jag varit inaktiv. Min foglossning bråkar med mig och jag har riktigt ont. Men lite strykning har jag passat på att få undan.
Så där jag, lite uppdatering av våra liv. Ola har fortfarande inte lagt in några Barcelonabilder men han hinner väl... =)
Lördagskram på er.

1 kommentar:

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Halloj Icka.

TACK för det fina bröllopskortet.
Jag skulle ha skrivit för länge sedan, men dagarna bara går och går.
Jag får gratulera till nyheten om lilla gurkan, vad mysigt.
Jag får väl vänta tills man blir
mormor om hundra år.
Jag kom ju på att Henrik fyllde
jämt den 16 december, kan du inte
hälsa till honom ifrån mej nästa gång du pratar med honom.
Jag lovar att skriva lite mer nästa gång.
Titta gärna in på min blogg som jag startade alldeles i dagarna.

GOTT NYTT ÅR
Hälsa man,katter och gurkan.
Kramar från Liselotte.