torsdag 17 januari 2008

Januari

Så då har första halvan av januari gått.
Vi kan inte påstå att det varit bra väder och det påverkar ju hela ens existens.
Ibörjan av månaden var jag till doktorn också, jag är sjukskriven fram till förlossningen nu. Hoppar runt på kryckor när jag är ute och försöker ta det lugnt.
Det är inte jättekul men jag klarar det.

Vi har börjat fixa lite ute i huset. Jag gör så gott jag kan, det är svårt att stå böjd och jag kan inte stå på stegar så jag kan renovera på mitten av alla väggar....
Tur man har en bra man som gör det jag inte kan.

Vi hade lite fest här i lördags. Mycket trevligt. Vi samlade ihop våra favoritmänniskor (alla kunde inte komma) för att tömma barskåpet. Jag tycker det gick jättebra!
De sista gästerna gick kl 3.30.
Jag var nog mer "bakis" dan efter än Ola. Gravida ska inte vara uppe så länge!!

Gurkan mår i alla fall jättebra. Sparkar, rullar runt och kittlar mig många gånger om dagen. Igår kväll låg Ola med handen på magen och kände något han trodde var hjärtslag.... Det är så mysigt och vi längtar efter bebis!
På fredag ska vi på barnmorske-besök, lyssna på hjärtljud, ta lite blodprov och kolla blodtrycket. Jag har kännt mig trött och sugen på rått kött, kan vara järnbrist eller så väntar jag Rosemarys baby...=)

Idag ser jag något konstigt på himlen den är liksom....blå.... och nåt lyser. Jag ska ta mig en promenad så jag får lite dagsljus på mig.
Sen är det hem och fortsätta att packa.

Hoppas ni har det bra allihopa, skriv gärna en kommentar!
Kram.

Inga kommentarer: