onsdag 14 november 2007

Ultraljud

Igår var vi på ultraljud. Mycket roligt!

Det började så himla bra, hon mätte lårben, magen, vi fick se magsäck, urinblåsa och hjärtat. Coolt som sjutton.
Sen skulle hon mäta huvudet. Då visade det sig att vår lillskit borrat ner huvudet längst ner i livmodern med händerna framför ansiktet. Snacka om Olas bebis! Det var ju tidigt på morgonen så bebis ville inte vakna.
Jag fick upp och gå en timme och dricka massor med vatten. Nästa gång vi skulle prova så var blåsan för full.... Så upp och kissa bara lite. Väldigt lätt..... nej.

Denna gången gick det mycket bra i alla fall. Jag fick se bebisen i profil, hur bebisen rörde händerna framför ansiktet, låg med benen i kors och vinkade till mig.
Bebisen är 16 cm lång och jag blev tillbakasatt två dagar så nu är beräknat datum den 28 april.

Verkligen en jättehäftig upplevelse som jag skulle kunna göra om och om igen.
Nu vill jag att tiden ska gå fort för jag längtar så!

Ola har lovat att lägga in bilder så snart han hinner.
Kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du längtar efter den lilla nu? Då kan jag informera om att att perioden mellan slutet av mars till slutet av april kommer att kännas som en eeeevighet. Varje dag är som ett år, och du kommer att vara trött på magen, och trött på att känna dig som en ballong och du kommer bara vilja hålla det lilla livet i famnen... och längta, längta, LÄNGTA på dagen som ALDRIG kommer! :D
Kramar!