lördag 10 januari 2009

Bloggkärlek

Överallt läser man elaka kommentarer, onödiga elaka kommentarer om folks utseende, åsikter eller annat ovidkommande.
Det är så enkelt att slänga ur sig elakheter. Anonymt sitter människor och medvetet sårar andra.
Varför?
Så dumt, så onödigt.

Så ska vi väl ändå inte ha det?
Jag läser ungefär 8 bloggar regelbundet. Så nu börjar jag genom att gå till dom och skriva nåt snällt. Nåt ovidkommande snällt. Istället för blogghat ska vi ha bloggkärlek.

Och jag uppmanar alla att vara ovidkommande snälla mot era nära.
Ta tag i frugan/mannen/fästmannen/din lokale laxodlare/akutsjuksköterska/datanörd/ditt barn eller den som är närmast och ge den en rejäl kram och berätta varför du gillar den personen.

Var lite snäll, sprid lite kärlek istället för hat.

Med en massa kärlek i mitt hjärta/Icka

3 kommentarer:

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Jag tycker du är helt otrolig, Jag blir så glad över dina inlägg, och du sprudlar av kärlek... jag är så glad över att få vara din vän!!

Jag ska jobba inatt, har varit lite nere på jobbet de senaste nätterna men inatt ska jag åka dit med kärlek och godhet i tankarna....

Ville bara säga att du är UNDERBAR!!
Måste säga att det är bästa ordet i svenskan

Anonym sa...

Stumpan, du är sötast! Älskar dig och jag lovar att ge min fiskodlare en stor kram ikväll! Massa kramar/ Anne-Sophie
PS Har du sett filmen "Pay It Forward" Annars är den ett tips! Ge sonen och datanörden en varsin stor kram från mig!