tisdag 20 januari 2009

Mina sjuklingar

Båda mina killar är sjuka.

Ola har en hosta som bara kan beskrivas som rätt läskig. Jag ska bespara er detaljer om slem och sånt... =)
Han har även haft bihåleinflammation och käkat penecillin.

Lilleman har öroninflammtion och en väldigt täppt näsa.
Han äter penecilin nu.
Och har mycket ont när Panodilen släpper.
Liten.

Jag har klarat mig bäst.
Endast lite hosta och snuva.
Nån måste ju vara frisk.
Dessutom tror jag att mammor inte får bli sjuka.

Så just nu går dagarna åt till att vara nära Gustav. han kräver en massa uppmärksamhet och när han får ont vill han sitta i knät och bli vyssad. Det är rätt så mysigt fast jag är trött.

Ola är förpassad till Gusavs rum för att han låter för mycket.
Dessutom så ligger Gustav i vår säng och han ligger inte direkt still. Precis som sin pappa så gnuggar han ihop fötterna när han är sjuk.
Konstigt beteende.

Nästa inlägg ska INTE handla om sjuka barn, sjuka män eller nåt tråkigt.
Nästa inlägg ska ta mig tusan vara positivt.
Eller ett gnällinlägg, men inte om familjen.....

Puss på er!

1 kommentar:

Unknown sa...

Inte kul att vara sjuka! Krya på dig... Och jag längtar redan till nästa ínlägg....


Kamar från Peter
vännen i Uppsala