lördag 26 juli 2008

Köket är BORTA!

The kitchen is dead!
We have killed the kitchen. It is gone....

Efter denna internationella inledning kan jag bara konstatera att vi inte har nåt kök. Det är väck. Och jag är glad. Och svettig.

Duktiga killarna Ola, Mattias och Erik har rivit, slitit och dragit bort all inredning, golv och allt som fanns.

Det känns mycket bra.
Jag har varit nervös för hur det skulle se ut under, att vi skulle vara tvugna att byta ut taket, att spånten skulle vaar dåliga, att kaklet inte skulle släppa. Ja, att allt skulle gå åt käpple helt enkelt.
Men det ser jättebra ut. Bara lite skönhetsgrejer i taket, vi ska sätta renoveringsgips på väggarna och flytta fläktutsläppet (eller vad det heter).

Vi har det varmt här. Gus är missnöjd nästan hela tien. Han är gnällig och varm. Jag med.

Ikväll ska vi nog gå och bada. Inte GusPuss. Det är för mycket bakterier i vattnet och jag är en hönsmamma!

Uppdateringar om köket kommer regelbundet.

Inga kommentarer: