måndag 14 juli 2008

Uppdatering, Dampkatter och Gus

Nu har hon vart slö igen Fru Sandström! Inga inlägg på en vecka.

Helgen med mina Uppsalavänner var mycket trevlig. Fylld med kärlek, nattbad, Lisebergsbesök, grillning, Gustavgullning och Minttu.....
Nu får vi lov att samla ihop oss och åka till Uppsala nästa gång.
Efter köket.... Livet kan delas upp i före och efter köket just nu. Just nu letar vi kakel. Vi vill ha nåt lite annorlunda, snyggt och kanske lite, lite crazy.....
Golvet är utvalt. Ett Allocgolv i Wenge. Fast inte den randiga typen, det ser mer ut som pallisander. Snyggt i alla fall.

Vi var runt och letade bord och stolar igår. Jag har fastnat för stolar och Ola har fastnat för ett bord..... Bordet är dock för stort. Men stolarna kan nog bli bra. Dom ser ut så här: http://www.mio.se/Sortiment/Matplatser/Stolar/Delta/?p=1

Nu ska vi bara hitta ett snyggt bord. Jag vet precis hur det ska se ut. Kanske kan snickra själv???? I wish!


I förra veckan var jag och sonen på besök i Avesta. Vi tog tåget upp. Det gick över förväntan. Jag fick hjälp med vagnen och det var bara på hemvägen (fredag eftermiddag) som folk betedde sig dumt.
Vi hade det jättebra hos mormor och morfar. Gustav gillar dom verkligen. Morfar hade gjort en liten mobil av små IKEAdjur som vi satt över skötbordet.

Gustav var ute mest hela dagarna, på altanen på golvet, där låg han och hade det bra! Han har även tagit sin första skogspromenad i ringsjalen. Han somnnade.
Morbror Henrik har fått honom att somna och matat och suttit i sitthammocken ute. Dom verkar trivas ihop.
Vi fick även träffa gammelmormor och Sonja och Yngve. Det var trevligt. Alla tycker att Gus är så fin. Tänk vad rätt dom har!!!! En visit från hedersmoster Fia hanns också med. Hon slog sitt personbästa för övrigt. Bara 12 minuter sen. Jag är djupt imponerad och hedrad!!! Dutti Fiatjej! =)

Den stora frågan brukar ju vara vem bebisen är lik.... som om det vore nån tävling.... "Åh, titta han har min släkts haka!!! Vårt DNA är starkast."
Min sida ser bara Engmér och Lindström och Olas sida ser bara Sandströmsdrag.
Tur att han är sin egen lilla person. Han är lik sig själv!
Världens finaste och bästa lilla kille.
Han har upptäckt sitt babygym nu. Han kan ligga rätt länge och titta på sakerna och försöka greppa fjärilarna och allt vad det är.
Vi har det fortfarande lite jobbigt på kvällarna. Han är en stor mammagris. Han har tom ett speciellt skik för när han ska vara hos mig. Men igår kväll så gick det rätt så bra.

Sen var det katterna..... dom små odjuren. Vackra, men jobbiga ibland. Nellie har plockat in fem små gråsparvar sen vi flyttade ut. Jag är inte speciellt förtjust i fåglar när dom lever och än mindre när min katt har dödat dom. Hon går under namnet Killer numer.

Rasmus är en underbar, snäll katt för det mesta. Förutom när han inte får som han vill. Då är han en obstinat, dumkatt.
Han bajsar i våra sängar när han inte får sin vilja igenom. Vi vill inte ha dom ute när vi inte är hemma så ibland får dom inte gå ut när vi ska åka bort på förmiddagen.
Då brukar vi ha en överraskning i sängen när vi kommer hem.... skitkatt....
Han fyllde 5 år i lördags. Det firades med lite skinka och en extra gosstund.

Idag ska jag och Gus till BVC. Vägas och kollas. Jag och Ola har slagit vad om hur mycket han väger. Ola tror 4920g, jag tror 4850g.

Jag återkommer om vem som hade rätt.

Massa kärlek till alla läsare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är alla föräldrar stöpta i samma form? Vi slår också vad om hur lång och tung ungen är innan vi går till BVC :)