tisdag 22 juli 2008

Tisdag kväll

Det första dagarna på semestern är avklarade.
Vi har mest jobbat och stått i. I söndags packade vi hop större delen av köket och började packa in allt i Gustavs rum. Det ska bli vårt temporära kök.

Igår var det garagets tur att åka på en omgång. Jag förvandlads till stora kastmaskinen! Tvingade Ola att kasta massa skräp som han samlat på sig under åren.... Mest datorgrejer.
Fast sladdar kan man tydligen inte kasta.
Han hotade att vi skulle gå genom mina väskor och skor och kasta det jag inte använder...
Ja ja, det blir nog bra!

Idag har vi köpt kakel och golv. Det blir ett grönt kakel, två olika nyanser. Mycket fint, jag är så nöjd.

Golvet blir ett laminatgolv i wenge. Mörkt och snyggt.

Gustav mår bra. Han har ätit lite dåligt idag. Men tydligen är det så att ibland vilar barn en dag i veckan. Så jag är inte orolig.
Han har börjat leta rätt på tårna nu. Försöker ta tag i dom.
Ikväll satt vi ute och åt kvällsmat. Gus låg i sitt babygym och gymmade lite. han fick ligga på mage och då lyfte han upp uvudet för första gången ordentligt.
Vår duktiga kille!

I morgon ska jag på fikadate med några tjejer jag träffat på nätet. Det ska bli kul. På kvällen ska vi till Ekströms. Om ca 17 dagar så kommer bebis Ekström.
Vi ska ta med lite kläder som Gus har vuxit ur.

Nu ska jag snart krypa i säng. Tröttmössan har tagit fatt i mig....

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Tell me about it. Min man har hela lådor med gamla sladdar gömda i källaren och klädkammaren. Han påstår att det beror på att han är sladdbarn.