tisdag 29 juli 2008

Varmvarmvarmvarm

Det är svalt och skönt, man har på sig en långärmad tröja och mjukisbrallor, man dricker varm choklad....

Eller så sitter man i soffan och svettas kl 23 på kvällen, man kan inte röra sig utan att hela kroppen protesterar genom att öppna alla porer och samtidigt släppa på svetten....
Fast jag gillar sommaren. Synd bara att vi inte har tid till att ligga på stranden. Vi sätter renoveringsgips på väggarna just nu. Det och att såga bort en trumma till fläkten, slipa taket och lite småpill ska hinnas med denna vecka.

Det är så roligt att jobba ihop. Vi är ett bra team jag och min man. Dessutom behöver vi det, så att huset känns som vårt.

Vi var och mätte och vägde guldklimpen igår. Han går upp så jättefint! Nu väger han 5520g och är 56 cm lång. Fortfarande så ligger han på de undr kurvorna på längd och vikt men han följer sin egna kurva jättefint och det är det som räknas.
Han fick beröm för att han var så "med". Han satt och betraktade sköterskan länge innan han fyrade av sitt mest bländande leende och sen så satte han igång att snicksnacka med henne....
Vi kommer nog aldrig få tyst på vår lillpojk....

Det är så underbart att vara mamma till en så fin, rar, rolig pojke! Jag är så tacksam att jag får vara med om detta.

Nu väntar vi med stor spänning på bebis Ekström..... Jag och Mathilda är tydligen de mest otåliga....

Svettiga luftpussar till alla där ute!

Inga kommentarer: