måndag 11 augusti 2008

Kök, Gustav och Majken.

Nu håller snickaren på att montera upp köket! Det är mycket spännande. Jag känner mig en smula ivrig på att få börja packa upp våra saker och göra iordning allt.
Tapeterna är på plats och golvet är lagt.
Morfar Kent var här förra veckan och hjälpte oss med spackling, golv och massa annat. Farfar Uno var här igår och fixade lite med elen. Tur vi har så snälla föräldrar som hjälper till!

Gus-Buss mår utmärkt! Han pratar fortfarande väldigt mycket och idag på morgonen så rullade han från mage till rygg. Vår duktiga kille! Han kollade på OS igår, det var jättekul! Han ligger i sitt babygym och drar i leksakerna, som tur är sitter dom med kardborreband så han får tag i dom så att han kan smaka i fall dom är goda....
Han är fortfarande mammig. Men det är mycket bättre tycker jag.

Sen så gratulerar vi Fam Ekström som begåvats med en liten Majken! Vi har varit där och tittat och hållt i det lilla livet. Hon var mycket söt. Lik far sin faktiskt.

Nästa bebis kommer i december. Vi hoppas faktiskt på en kille där..... Så Gustav inte blir heeeeelt ensam tupp i hönsgården!

Annars då? Jo, det är väl bra. Lite sömnbrist och så.... Inte på grund av Gustav utan på grund av att jag är en professionell oroare! Det är mycket man kan vara orolig för. Jag skulle vilja veta att jag har ett jobb att gå tillbaka till. Men det har jag inte, det känns jobbigt.

Men jag ska försöka koppla bort det och njuta av att vara mamma till världens finaste unge.
Fast ekonomin kan man ju alltid oroa sig för..... Det spelar oftast ingen roll hur mycket man tjänar, man kan oroa sig ändå.

Blåsiga sensommarkramar.

Inga kommentarer: