onsdag 10 september 2008

Höstmys

Idag skulle jag vilja krypa upp i soffan med antingen en god bok eller en bra film eller en varm bebis....
Jag har faktiskt suttit i soffan med Gustav en liten stund, han somnade om efter matningen och slumrade i min famn i en kvart. Bra start på dagen.

Vädret inspirerar inte precis idag. Regn och lite blåst. Det var mycket härligare igår, solen sken på eftermiddagen, jag och Gus tog en snabb promenad, han satt i BabyBjörnen, framåtvänd. Helnöjd med svängande ben och lite nöjd-ljud..

Vi var på promenad i söndags också, hela familjen. Då satt Gustav hos Ola, i BabyBjörnen, framåtvänd. Vi fick lite elaka blickar från en dam i 65-70 års åldern.....
Man får ju inte ha sina barn framåtvända, dom kan få för mycket intryck.... Men vår son vrider nacken ur led om han sitter vänd mot oss.
Sköt dig själv, damen lilla! Du känner inte vår son!!!!
Jag blir faktiskt irriterad.
Blickarna fortsatte när vi satte oss ner på uteserveringen med glass och kaffe, Ola matade nämligen Gustav.....
Hade jag ammat hade det antagligen varit fel också.

Ibland tror jag att folk har för lite att göra.

Jag måste berätta om vår lördag.
Vi var in till stan och shoppade lite till Gustav (shoppar nästan bara till honom numera), köpte bla en fleeceoverall, en till mobil att hänga över sängen och lite smått och gott. Vi träffade också tre trevliga expediter, nytt rekord på samma dag tror jag!

På eftermiddagen så var vi lite slöa, lovely.
När vi skulle äta middag så var unge herrn OMÖJLIG! Han krånglade, vägrade äta, vägrade somna, villa bara sitta i knät och bli gungad.....
Så vi fick kasta i oss maten för att sedan natta lilleman.
Då var klockan 21.30 och jag var sur.
Så jag fixar lite med spjälsängen (som jag satt ihop själv...), då kommer Ola in och drar ut mig på baksidan.
Där är det alldeles stjärnklart. Vi tar en filt, en flaska cava och babymonitorn och lägger oss och bara har det väldigt mysigt!
Det var nog en av de sista kvällarna man kan göra så i år.

Idag ska jag vara aktiv i köket. Måla klart listerna i alla fall.
Rullgardnerna kanske kommer snart och då vill jag ha det klart.

Snart, snart ska lägga upp bilder på vårt underbart fina nya kök!

Nu vill Gus inte leka i gymmet längre.

Kramkram.

Inga kommentarer: