fredag 15 februari 2008

Barnmorskebesök

Idag var vi till barnmorskan igen.
Rutinundersökning med alla mått och alla prov och sånt.

Jag har varit lite orolig för att jag inte känt så mycket ovanför naveln, inga sparkar eller så. Sen har jag haft mycket sammandragningar, en del som gjort ont en del som bara varit obehagliga.

Men det kan vara så att Gurkan ligger långt ner och inte vill flytta uppåt. Inget att vara orolig för i alla fall. Skönt.

Mina värden var bra i alla fall:

Blodtryck: 117/81
Blodvärde: 122 (uppåt från 112)
Gurkans hjärtslag: 150
Mått på livmodern (SF-mått): 30 cm

Allt se bra ut. Jag ligger inom kurvorna som man ska ligga inom. Känns skönt.

Ikväll ska vi till IKEA. Kolla på kök och inhandla badrumsmöbler. Iiiiih! Snart flyttar vi. Det ska bli jätteskönt!

Ha en trevlig, skön helg!

Inga kommentarer: