måndag 11 februari 2008

Måndagförmiddag

Det var en aktiv vecka förra veckan.
Ingen rast ingen vila!
Vi fixade tapeter till hallen, gröna, mönstrade, jättesnygga, dessutom var dom superbilliga!!! Jippie, vi tjänade pengar på att köpa dom. Typ... =)

Jag var till Onsala och hälsade på A och lilla O.... Gullsnuttan, vilken söt unge. Jag blev helt förälskad i henne. Som vanligt var det skönt att prata med A. Det är tur jag har så smarta, snygga kompisar!

På onsdagen var vi till Försäkringskassan, jag med en otrolig huvudvärk och foglossning. Om jag var förvirrad innan så var det inte mycket bättre efter. Jisses, vad dom krånglar till det. Det verkar som om dom bara lagt till en massa regler sedan dom införde föräldrarpenningen. Så nu ska jag ringa Fk och fråga om vi kan få till ett privat möte. Det är verkligen skitkrångligt.

I torsdags for vi söderut igen. Denna gång till F och P och deras nya fina, stora hus! Det blev mycket prat om trädgårdsskötsel och hus. Vi är väl i den åldern, jag kommer ihåg när allt man pratade om var senaste konserten, senaste festen, kommande festen, kommande konserter o.s.v..... Vuxenpoäng någon????

I fredags skulle vi gå till Paros och käka, jag var grymsugen på grekiskt men man fick inte beställa bord så vi chansade. Hela stan var där tror jag. Vi fick i alla fall inget bord så då kom vi på att det ligger en libanesisk resturang i närheten. Det tog ett tag innan vi hittade dit och dom hade också fullt...... Nu var vi hungriga och hade mycket lågt blodsocker. Så, tillbaka till bilen och iväg till Mi noodelbar, fast det heter inte så längre, nu ligger det på Vasaplatsen och heter typ Mi resturang eller nåt. Mat fick vi till slut i alla fall. Otroligt gott var det i alla fall. Och billigt!

Lördagen spenderades i vårt hus! Lite fixning och doning bara. Vi målade om badrummet, (igen) denna gång blev det typ turkost....... Det blir nog jättefint!

Igår var vi hemma, jag med en gigantiskt spänd stooooor mage!!! Sammandragningar och allmänt illamående. Ola hade en riktig söndag, ni vet när man känner sig trött, lite smådeppig, allmänt sjuk och låg....
Vi åt en riktig nostalgifrukost, Skogaholmslimpa, grevéost och varm choklad. Det var gott men inget jag vill äta ofta.

Förmiddagen spenderades framför tv:n (jag) och spelandes Everquest (Ola). Jag har min Sex and the City box att gå igenom. Jag trodde jag sett alla avsnitt men jag har typ missat en halv säsong.
Vi ryckte upp oss på eftermiddagen, jag gjorde en riktig söndagsmiddag med alla goda tillbehör.
Vi packade en massa också, böcker och sjalar. Glas och porslin. Skönt.
Jag ska fortsätta lite idag.
Vi har även börjat tittat på kök. Jag gillar Zebrano. Ola gillar laminat.

Denna vecka är inte lika fullbokad. Vi ska bara packa ihop vårt liv, planera kök, gå på föräldragrupp, barnmorskebesök, städa huset, fixa möbler till badrummet och göra allt man ska göra innan man flyttar, renoverar kök och är med barn.....

Jag antar att livet aldrig blir detsamma..... bara mer liv.
Kärleksfullt liv. =)

Inga kommentarer: