tisdag 12 februari 2008

Dramaqueen

I november kände jag att jag bitit av en bit av en tand. Det är inget konstigt med det..... Jag har gjort det förut. Det har inte känts nåt förrän igår kväll då det började göra ont i tanden.

Jag har legat och oroat mig halva natten för att jag visste att jag var tvugnen att ringa tandis idag. Jag är inte så förtjust i min tandläkare, hon pratar för mycket och så har hon världens äckligaste andedräkt..... ICK!
Men jag tog mod till mig och ringde idag. Sa att jag ville ha en annan tandis för att jag inte var nöjd med den jag har nu. Modigt av fega jag! Sa också att jag helst ville ha en manlig. Dom brukar vara lite mer tystlåtna och bara få jobbet gjort!
Jag var supernervös inna jag gick ner och det blev inte bättre när jag kom fram.
Men han var jätteproffsig, det var ingen fara med tanden, jag hade bitit bort ett litet hörn som han slipade till bara. Det var över på 10 minuter och gjorde inte ett dugg ont..... Konstigt.
Eller bra, kanske.
Skönt att ha det gjort i alla fall.

Glömde skriva om bebis igår!
Enligt böcker och diagram så är vår lilla älskling ca 26 cm lång, väger runt 1.2 kg, huvudet är ca 8 cm i diameter och fötterna ca 6 cm långa..... Jag tog ett måttband och mätte upp alla mått. Det är svårt att fatta att vi kommer vara föräldrar snart.
Det är både nära och alldeles för långt bort. Jag längtar efter lilla hjärtat och är lite skräckslagen över att få ansvar för en alldeles egen människa. Min och Olas bebis.

Idag ska vi åka till HTH och kolla på kök. Spännande.
Rapportrar senare!

Kramkram

1 kommentar:

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Vad spännande det blir med bebisen.
Min bebis som snart är 15 år har fått ögoninflamation.
Vi önskar er TRE en trevlig ALLA HJÄRTANS DAG.
Kram Liselotte