torsdag 20 mars 2008

Glad Påsk!!

Vill bara önska alla en Glad och skön Påsk!
Vi ska bara var hemma och pyssla med vårt hus och klappa mage. Kanske gå och titta på påskefyren och hoppa undan brinnande bildäck. Vi får middagsbesök på lördag av N o A. Det ogifta paret N o A...

Ikväll ska vi till P o C och lukta på och beundra bebis. Jag längtar!

Jag och katterna var ute igår. Nellie sprang löst omkring och Rasmus satt i koppel och luktade på vinden och solade sig.
Nell hade jättekul och jagade fåglar och försökte klättra i träd. Då kom det en annan katt! Hon blev jätteglad och sprang fram för att hälsa..... Den andra katten sköt rygg och sprang därifrån. Nell fattade ingenting och pep efter den. Dom strirrade på varandra ett tag och sen anföll den andra fula, dumma katten min lilla tjej! Hon skrek i högan sky och fulkatten sprang iväg.
Det tog ett tag att locka tillbaka Nellie till mig. Hon var alldeles tufsig men såklart oskadd. Det var bara matte som var lite chockad.
Nellie har väl aldrig stött på en annan katt som vill henne illa så hon fattar ju inget!
Hon får lära sig det den hårda vägen. Matte också...
Rasmus var också helt chockad, han satt och stirrade på Nellie med stooora koögon och slickade sig om nosen.

Annars är det bra. Bebis växer och sparkas. Magen övar sig på att ha sammandragningar och jag springer på toa halva nätterna.Precis som det ska vara när man har ca 5 veckor kvar till beräknat förlossningsdatum. Fast jag tror ändå att jag kommer få den 5 maj. Det är närmaste fullmånedatum efter mitt BF.

Ha det nu så bra och en mycket trevlig påsk på er!
Önskar hela familjen Sandström.

Inga kommentarer: