fredag 28 mars 2008

31 dagar

Om exakt en månad är jag beräknad att föda vår första bebis. Så om högst sex veckor har vi blivit föräldrar. Tanken svindlar.
Det ska naturligtvis bli jättekul och spännande, men ingenting blir ju någonsin som förut. Jag längtar efter att se vem det är som bott i magen så länge, vad är det för en liten människa??

I natt drömde jag att bebis tryckte ansiktet mot magen så jag kunde se hur den ser ut. Mycket mysko dröm. Det enda man ser på magen är att den är toksned! Vänster sida är mycket större. Det vi kan känna är bebis rumpa. Myyyysigt. Fast inte lika mysigt när den får för sig att snurra runt. AJ!
Jag har haft mycket och regelbundna sammandragningar de senaste dagarna. Vår bebis verkar vilja öva sig noga. En ordentlig bebis, bra...

Påsken var lugn och trevlig. Liten påskmiddag i lördags bara. Alltis lika trevligt att umgås med våra vänner!

Ola var till Ulfla igår..... hade jag varit lite piggare hade jag följt med! Saknar flickorna och faktiskt själva staden också. Länge sen jag var där. Exakt 7 och en halv månad sedan....

Annars då? Jodå, jag är besatt av serien The Tudors. Så grymt snyggt gjord, fantastiska skådisar och en alldeles makalös historia. Jag rekommenderar den till alla!
Sen att Jonathan Rhys Meyers är dösnygg gör ju saken inte sämre...=)

Jag ska in till stan idag. Shoppa lite till CoM:s 30 års fest imorgon. Det ska bli jättekul. Jag håller på att göra tjälknöl nu. Lite kan man hjälpa till trots att man ser ut som en mindre val....

Kram på er!

Inga kommentarer: