fredag 14 mars 2008

Senaste kollen.

Igår vae det barnmorskedags igen!
Ola var i Stockholm så jag åkte in ensam.

Vi gjorde inte alla tester men jag fick lyssna på hjärtljudet, mäta livmodern och ta blodtrycket.
Och här är resultaten:
Hjärtljud: 140
Sf-mått: 33 cm +3 cm sen två veckor sedan.
Blodtryck: 125/78

Allt ser bra ut. Hon kände hur bebis ligger. Huvudet ligger nedåt men är fortfarande "ruckbart".
Det kändes när hon fick tag på huvudet och vaggade på det. Aj i fogarna.
Anledningen till att jag får ont på nätterna efter jag varit på toa är antagligen att huvudet åker längre och längre ner. Jaha, är vi på väg ut kanske? Kan vi ta och skynda på lite tror du? Jag längtar!

Idag så går försäljningen av vår lägenhet igenom. Vi ska in och skriva papper kl 14. Då blir i rika i ungefär fem minuter.....
Helgen ska spenderas på huset. Jag köpte en fin, ny brevlåda igår. Usch, ännu fler vuxenpoäng.

Jag hoppas även att vi får lite tid över till att umgås och kanske, kanske, kanske åka och hälsa på lilla, lilla M. Alldeles ny.

Jag ska även göra matlistor och handlingslistor. Bli lite duktig igen, så att vi lever inom budget. Vi har slarvat på sista tiden. Det blir dyrt att slarva! Dessutom har kontot för isglass stuckit iväg..... Det finns nästan inget godare än isglass.
Hoppas ni får en bra helg!
Jag hoppas ni får en

Inga kommentarer: