onsdag 12 mars 2008

Gurktitt

Hormonhäxan här!
Just nu önskar jag bara att graviditeten var över och att vi hade lilla hjärtat här! Jag har ont, mår illa och har ont i skallen nästan hela tiden. Sover dåligt (nästan inget) och nämnde jag att jag har ont??

I lördags var jag först till Klåva och kollade i en ny barnaffär. Det var så mycket fint att jag var tvungen att ringa svärmor.... Vi shoppade lite fina saker till Gurkan. Bland annat en napp som det står Hönöbo på! Mycket rart.

Jag har haft ont i nedre delen av magen ett tag nu och har väl misstänkt urinvägsinfektion. Jag har väl också tyckt att det kanske går över av sig själv....

Efter lite påtryckningar så ringde jag till Östra och dom bad mig komma in för tydligen så kan UVI starta värkarbetet. Oj då.
Det gick rätt snabbt på sjukhuset, vi var hemma efter 4 timmar redan! Då hade jag fått göra en CTG, VUL, UL och palpering....
Med andra ord mätt hjärtljud, två ultraljud, ett för att kolla att livmodertappen inte var förkortad och ett för att mäta hur stor bebis är, plus en invärtes undersökning. Naturligtvis fick jag lämna urin också.
Allt ser normalt och jättefint ut!
Det är bara det att jag har foglossning. Det är värre nu. Det sitter nästan enbart i blygdbenet. Aj!
Så nu är det tillbaka till vila och inte göra så mycket.
Det var mycket trevligt att få se lilla hjärtat slå, att få kika ännu en gång på vårt barn. Ola såg mer än mig. Han såg hur bebis låg och fäktade med armarna och sparkade omkring. Det blir en sportfåne!!! Yeeeeees!

I söndags var svärfamiljen här och fick mina egna köttbullar och potatismos. Det var gott.

Denna veckan har inletts med uppackning av arbetsrummet. Jag ska organisera upp ett skåp där vi ska ha papper och sånt. Det kan man inte lämna till Ola..... Inte när jag är så otroligt bra på det. Bokhyllan ska också organiseras upp. Katterna har fått upp sitt klätterträd, Nellie var först upp. Rasmus var lite försiktig men till slut satt han högst upp och viftade på svansen.

Jag har även börjat fundera på vilka tavlor vi ska ha uppe. Det är kul med lite småpyssel.

Vi ska börja fixa med garderoberna snart. Men vi har inte bråttom, vi ska bo här läääääänge. =)

By the way: Nån som vill ha flyttkartonger???? Vi har en miljon.

Inga kommentarer: