måndag 3 mars 2008

Vårkänslor och lillkusin!

I går morse föddes det en liten "kusin" till vår bebis. Min nästanbror T och hans K fick sin andra dotter. Nästa gång är det min tur!!!! Iiiiih. Det är så spännande. Jag pratade med T alldeles nyss. Allt hade gått bra och mor och dotter mår bra. Storasyster har nog inte fattat än vad som hänt. Det ska bli kul och se hur hon reagerar. Det är nämligen världens coolaste unge! Om vår blir hälften så snäll så bli jag nöjd.

Idag har vi varit ute jag och katterna. Mycket trevligt Det tog lite längre tid för Rasmus att acceptera gräset under tassarna men till slut så gick det jättebra. Nellie har varit utekatt förut så hon var jättelycklig över att få vara ute.
Det kommer nog bli jättebra detta.

Jag började slita upp lite saker ur rabatterna. jag har ingen aning om vad det är men det var visset i alla fall.... Gröna fingrar???? Nope. Men jag kanske kan lära mig!

Igår kom Ola hem från Frankfurt. Det var skönt att få hem honom. Vi längtade efter honom och han påstår att det var skönt att komma hem till oss också..... =)

Bebis mår jättebra. Livlig och vaken. Jag börjar närma mig flodhäststadiet. Magen är stor och jag är nog lite stolt tror jag. Tänk vad min kropp kan! Idag så är det 56 dagar till beräknat förlossningsdatum men man vet aldrig när bebis kan komma, jag räknar med 5 maj.

Denna vecka ska det fixas med garderober. Så skönt!!!
Vi ska till IKEA och kolla imorgon. Blir nog bara basic garderober tror jag. Ola ska ha en hylla i arbetsrummet också.
Så lite har vi att fixa med.
Kul att bo i hus förresten. Svärfar var här i lördags och smorde skorstenen (tror jag), det har låtit som om vi har småfåglar i huset..... Men nu är det tyst, lugnt och skönt.
Jag är knappt mörkrädd här! Trygghet. Lugn. Tystnad. Precis vad jag vill ha!
Plus min man såklart.

Inga kommentarer: