fredag 4 april 2008

Vår månad??

Är detta vår månad?? Eller bara en vårmånad?
Ska vi få vänta tills maj eller ska Gurkan bestämma sig för att komma i april. Maggan hoppas på 1 maj, jag tror på 5 maj, då är det första fullmånen efter beräknat datum.
Jag antar att Gurkan bestämmer själv när den vill titta ut. Fast jag ska erkänna att jag är förbannat trött på att vara gravid och vill bara gosa bebis nu.

Vi var till BM i tisdags. Mitt blodtryck har gått upp rätt så mycket och jag har svullnat i hela kroppen, mest händer, fötter och ansiktet. BM tog urinprov för att kolla så jag inte har äggvita i urinen, det kan tyda på havandeskapsförgiftning. Hon tyckte att jag skulle ha koll på om jag fick mer ont i skallen eller i magen.

Men Gurkan verkar må bra. Just idag känns det som om den övar på att rulla runt och göra volter.

Jag och Ola har gjort en låååång lista på vad som ska göras på huset och i trädgården. Vi har nämligen lyckats med konststycket att prata förbi varandra och missförtånd har uppstått..... Vi som brukar vara så himla bra på att prata! Ja, jisses. Men nu så har vi en plan. Det känns jättebra.

I helgen till exempel så ska vi beställa skena till vardagsrumsgardiner, fixa vaggan och kolla på matta till förrådet/duschen/garderoben. Vi ska även fixa ringklockan och utebelysningen. Jag skulle vilja köpa nya utelampor...... eller ja, jag skulle vilja köpa nya lampor. Punkt slut.

Katterna var ute en stund i går. Rasmus i koppel och Nellie lös och fri. Storkissen smyger omkring och är vaksam, Nellie spriner omkring och hoppar upp på saker och upptäcker. När hon inte får som hon vill går hon över gatan till grannen och sätter sig där och ylar...... Bestämd? Min katt? Neeeeeeej....

Idag ska jag stryka. Jag vill boa.
Jag hoppas på att det är ett tecken på att det snart är dags.
Trött på att vara Gurkburk , vill vara Gurkmamma.

Kramkram.

Inga kommentarer: