fredag 18 april 2008

Vecka 38

Vilken vecka detta varit.
I måndags var vi hos barnmorskan. Bebis mår mycket bra och alla kurvor ser bra ut. Det är sämre med mig. Jga hade +1 i äggvita och lite högt blodtryck. Hon gör inget åt det utan säger bara att jag ska vara uppmärksam på ytterligare symptom på havandeskapsförgiftning. Det som "fattas" för att jag ska ha det är : blixtrande huvudvärk, lite högre blodtryck, ont i övre delen av magen.

På tisdagen vaknar jag med huvudvärk.... Aj då. Ringer min bm som säger att jag ska kolla blodtrycket. Svärmor kommer och kolla det. Lite för högt så jag ringer till Östra, dom tycker jag ska komma in för att kolla alla värden.
Jaha, bara att slita Ola från jobbet och åka in.
Dom tog ett CTG och kollade så att bebis mådde bra, gjorde ett ultraljud och kollade mina blodvärdenoch blodtryck. Allt såg ok ut, inte bra och inte överdrivet dåligt. Men jag skull komma tillbaka för ytterligare kontroller...

Onsdagen spenderades ute med katterna, eller i soffan för att ta det luuuugnt.

Igår var jag in igen och gjorde alla prover. Denna gången hade jag +2 i äggvita (inte bra) och trycket var förhöjt men inte jättehögt. Så jag ligger precis, precis på gränsen. Dock tyckte doktorn att bebis verkade lite slö..... Jag fick göra två CTG för att kolla Gurkan. Jag försökte förklara att Gurkan är trött på förmiddagen. Den rör på sig mer efter kl 15.
Jag är inte orolig för Gurkan alls. Men om min jävla kropp börjar strejka så är det lite drygt.

Jag kanske är för gammal för att vara gravid??

Så på måndag ska jag dit igen. Om det blir det minsta förändring under helgen så ska jag ringa upp och åka in på en gång. Det är skönt att dom har koll.

Nåt som har varit väldigt positivt är att jag har lämnat blodprov utan en enda tår två gånger! En gång var inte ens Ola med. Jag klarade helt själv. För mig som är nålrädd är det jättestort att klara det. Om jag ska vara ärlig så kände jag inte ens när sköterskan gjorde det igår.... Jag blev nästan lite arg. Det SKA ju göra jätteont =)!

I helgen ska vi (inte jag, Ola) fixa lite ute. Det ska ju bli sånt fantastiskt väder. Jag ska väl sitta i en stol och peka med hela handen.....

Ann-Marie kommer hit med en blodtrycksmätare senare idag. Så jag kan ta och kolla det själv.

Jag har upptäckt att jag har ungefär fyra hönsmammor också.... Och en hönspappa....
Ni är bäst och jag LOOOOVAR att ta det lugnt.

Inga kommentarer: