tisdag 8 april 2008

Solig tisdag

I morse var det barnmorskebesök.
Det första blodtrycket hon tog var rätt rejält dåligt och jag har äggvita i urinen nu, så det blir inte bättre precis. Hjärtljuden låg på 140 och livmoderna mäter 37 cm nu. Min kurva över hur bebis växer är inte speciellt jämn och fin.... ser mest ut som en trappa! Men så kan det också vara. Huvudsaken är att den växer.

Hon tog ett till blodtryck när jag låg ner och då såg det bättre ut. Men jag mår inte helt bra. Ser dåligt och är trött och allmänt hängig idag. Kan bero på att jag bara sovit till 4 imorse. Sen tog Gurkan över i magen och övade sig på att snurra, sparka och vara allmänt bökig. Fast jag tycker nog mest att det är trevligt när bebis håller på.

Igår kväll var vi ut på en liten promenad till havet. Jag älskar verkligen att bo så här. Det ska bli kul att få visa mina föräldrar och vänner hur fint det är här ute.

Vi har sol här idag, mycket trevligt. Fåglarna kvittrar och katterna vill ut. Vi har snickare här som fixar vårt tak. Katterna uppskattar det inte. Dom bankar och för liv. Rasmus går omkring med öronen bakåt och Nellie slickar sig om nosen och ylar.

Jag ska lägga mig omkull en stund och sedan släppa ut odjuren en stund.

Förhoppningsvis mår jag bättre efter lite sömn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the OLED, I hope you enjoy. The address is http://oled-brasil.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog