lördag 5 april 2008

Lurdag

Nybadad, lite småtrött och glad sitter jag i soffan.
Ola och Rasmus brevid mig. Vi sk snart gå ut i köket och laga mat.

Vi var till Norgården idag, beställde gardinstång och skulle kolla på matta till garderoben. Vi kom hem med två mattor plus en till beställd.... Typiskt oss!
Vi köpte en ny till vardagsrummet, den vi har är jättesnygg men jag har väl aldrig känt mig helt nöjd med den.
Nu har vi en som matchar Rasmus! Den är alltså vit, grå och svart med grön-gula blad på!!! Jättesnygg.

Vi har fått upp ytterligare en kontakt i vardagsrummet så att jag kan tända mina lampor. Skönt. Tack, svärfar!

Vi kollade på Cloverfield igår. Mycket bra. Lite läskig men alltför overklig för att jag ska bli riktigt rädd.... Nej, för Poltergeist och The Ring är ju så himla verkliga.....

Pratade med min gamla jobbarkompis igår, hon ska börja jobba för de nya ägarna till affären. Jag vill också!!! Saknar mitt jobb och mina kunder. Och alla fina lampor såklart. Jag ska gå dit när affären har öppnat igen och presentera mig och lämna Cv och betyg och så. Jag kan tänka mig att börja jobba i december lite lätt. Lite helger och så.
Vi får se hur det går.

Ha en skön och lugn lördagkväll.

1 kommentar:

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo Icka.

Åhhhh vad spännande det börjar bli....vad tror du det blir för nån slags gurka?..
Hur har ni det i huset?
Roligt och få shoppa lite till huset och alla bebissaker som man måste ha.
Har mor o far flyttat till eget hus?
Dom pratade om de i somras att dom ville ha nått eget..
Är det på landet eller?
Du får hälsa till dem och bror också.
Nej nu är det väl dags att tänka på morgondagen, ska på nån avslappning, har varit sjukskriven i ett år för min rygg.
Men nu får jag inte vara hemma nå längre så då var jag tvungen att säga upp mig 50%.
Så det är inga miljoner som ramlar in nu...
Ha det så gott med gurkan.
Hälsa till Ola och en kram till katterna, dom är så himla fina.
Kram Liselotte