onsdag 4 februari 2009

Tråktråk

Vi var till barnmedicin med killen i måndags.
Jag ville att läkaren skulle titta på hans torrfläckar som han haft länge länge.

Det blev en mycket noggrann genomgång av Gustav från graviditet till förlossning till idag.
Det var en mycket bra och noggrann läkare som dessutom lyssnade på mig! Alldeles fanatstiskt.

Dom gjorde pricktest och ett annat test för skaldjur och nötter + något mer som vi får besked om nästa vecka.
Alla pricktester var negativa, jätteskönt.

Men han är mycket rosslig, mest på höger sida. Han har fått nåt som kallas infektionsastma. Barn som har upprepade förkylningar kan få det. Så nu får han Bricanyl flytande 3ggr/dag och det låter lite bättre.

Det är inte kul för honom för nu tänker jag hålla honom borta från andra barn ett tag. Om dom inte är friska vill säga. Jag kommer inte gå till Bubblan och fika om man säger så!
Hemmafika med folk och barn jag känner går bra.

Han tar slut fortare märker vi. Han leker ett tag sen vill han komma och ta igen sig i knät en stund.
Riktig mat ratar han helt nu så han lever på frukt och välling. Det går det också.

Jag försöker att inte få panik över maten fast det är svårt. Man vill ju att ungen ska äta ordentligt!

Just nu sitter han inne på sitt rum och leker. Fast det är liiiite för tyst....

Han hade fått upp garderobsdörren och dragit ut sina (tvättade) kräkslappar.... Nåja, lite mer att plocka undan ikväll.

Föräldrarna mår rätt bra.
Jag är lite frustrerad över att Gustav är sjuk och Ola jobba hårt! Tur det!

Så där, nu tog han slut....Tultajm.

Inga kommentarer: