måndag 23 februari 2009

Up and away!

För en vecka sedan drog jag och Jr till mina föräldrar. Där spenderades tre dagar med morfar, mormor och morbror. Han var på ett strålande humör nästan hela tiden och charmade alla vi träffade. Han åkte pulka för första gången. Nja, det var väl sådär.... Det gick kanske för sakta?

Vi stötte på patrull på vägen upp. Man får inte värma medhavd barnmat på Sjs tåg. Nej för att jag har lagt antraxsmitta och en atombomb i maten som jag ska ge till min son, ärthjärnor.
Men på Tåg i Bergslagen gick det bra. Dags att konkurensutsätta SJ?? För bra är dom ta mig 17 inte!
Men mormor och morfar var supersnälla och köpte en mattermos så gullungen fick varm mat på hemvägen.

Vi ar haft en aktiv helg. Fredagen spenderades med den kvinnliga delen av Fam Ekström, vi lunchade på Hönkakan (jag åt en smarrig kalopps) och sen tog vi en prommis på Hönö och kollade på fina hus.
På lördagen var vi på fotomässan, den var jättebra enligt mig och halvbra enligt Ola. Jag gillade verkligen utställningarna där man fick se både konst(iga) foton och mer vackra naturbilder och en alldeles fantastisk fotgraf som heter Tim Flach som fotar hästar. Magnifikt.

Andra delen av mässan var full av produkter och försäljning, jag köpte två böcker men hade kunnat köpt 10 st.....

Vår lilla charmör gjorde succé. Han satt i BabyBjörnen och så fort han kom nära någon så tog han på den personen och sa Heeeee och log. Han blev fotad ett par gånger. Vi kanske sulle ta betalt?????

Igår var vi hos Maja som blev 1 år, stora fina tjejen. Gustav försökte bara välta omkull hemme och tugga på henne två gånger. Han gör framsteg!

Sen hände det roliga. Ungrackarn tog sina första steg! Han släppte Ola och tog tre steg mot mig!!!!
Duktiga, underbara unge!

Vi övade halva kvällen igår och han kan ta ett par-tre steg innan han kommer på vad han gör och sätter sig ner.
Det är så kul.
Och så läskigt!
Var tog min pytteunge vägen? Han som bara åt och sov, han som kunde sitta lite men helst ville ligga och titta på sina "djungeldjur"??

Usch, vad det går fort!

Nu ska han få havregrynsgröt och ett bad.
Man kanske skulle kombinera de två.....

Inga kommentarer: