onsdag 26 november 2008

Allt på en gång

Sådär, då var årets födelsedag avklarad! I måndags blev jag ett år äldre men fortfarande inte klokare.

Mamma var här i helgen. Det var underbart mysigt. Vi fick umgås jättemycket och hon hjälpte oss verkligen massor. Tack så mycket, mamma!

Vår lille guldtacka har kommit på hur man vinkar! Han satt i hoppgungan i fredags när vi åt middag och plötsligt så hör vi: Heeeeeeeeee! Och där sitter han. Skuttandes som en liten kanin på amfetamin och vinkar. (med vänster hand)

Två sekunder senare upptäcker han sin hand och stirrar på den med förundran...Vad är det??? Vad gjorde den???

Föräldrarna och mormodern skrattade och vinkade lika mycket tillbaka! Mamman fällde en tår. Jag skyller på att jag åt starka smärtstillande och var lite lummig.

Igår morse låg han på golvet och lekte, jag stod en bit bort och diskuterade med pappan. Helt plötsligt ser jag i ögonvrån hur nåt rör sig..... Jodå, nu har han kommit på hur man tar sig framåt!!! Tekniken är inte den vackraste han ålar-drar-hasar sig. Men framåt går det!

Vi tror att det beror på att Gustavs kompis Elsa var här i måndags. Han blev en smula frustrerad när hon bara försvann i ett huj och han inte hann med.
Han måste även lära sig att ragga på tjejer på ett korrekt sätt. Att försöka slita av dom kläderna och dregla ner dom funkar inte!

Elsa lärde honom en till sak. Att skrika högt. Tack sötaste Elsa. Det övade han på igår.

Idag ska vi få besök igen. Jag har aldrig träffat dom. Spännande. Dom ska få mat av mig. Bra muta.

Jag återkommer väl med fler framsteg snart. Sonen verkar vilja lära sig allt på en gång!

Kramkram.

2 kommentarer:

Anna Ask sa...

Elsa hälsar varsågod angående skrikandet. Nu kan även ni uppleva hur underbart det är :)

Anonym sa...

Åh, så roligt! Nu väntar vi alltså samma utveckling här om tre veckor :)