måndag 3 november 2008

Skärgårdsdemonen

Gustav har ett nytt läte. Det är ett strupljud som låter som att det ska explodera i ett skrik men som bara fortsätter och fortsätter.
Belsebubb är nya smeknamnet.

Han fick lyssna på Dark Funeral häromdagen.... kan vara därför.

I lördags fyllde lillprinsen ett halvt år. Det firades genom att gå på Ica Maxi. Väl där så blev lilla prinsen grinig så han fick en leksak (jag veeeet, bad parenting!!!) den muuuuuar och spelar banjomusik.
För att förtydöiga så brukar vi alltid ta med leksak till honom men tröttgammelmamma glömde det. Så jag är inte helt ute och cyklar.

På kvällen var vi till farmor och farfar. Värmlandssandströmmarna var här. Gustav är väldigt förtjust i pappas kusiner.
Han fick presenter där också. En Briotax av kussarna och ett skumgolvpussl från farmor och farfar.
Han lekte på ett sånt hos E och tyckte det var jättekul, dessutom får han bra fotfäste så att han kan lär sig att krypa.

Igår lagade jag supesmarrig bouf bourgounne (eller hur det nu stavas), vi var på prommis, Ola bytte till vinterdäck och Gustavius övade på sitt demonläte.
Vi kollade även på ett förvirrande sista F1 race. Lewis Hamilton vann hela rasket till slut men det gick lite fram och tillbaka.

Nu ska jag göra oss klara för ytterligae en tur till Ica Maxi.... Handla allt jag glömde i lördags... Tröttgammelmamma.

Just ja! MONSTER MAGNET på torsdag..... Woooohoooo!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vårt barn låter som Yoda.

Icka sa...

Underbart!!!
"Help you I can, yeeees..."

Sötunge.