söndag 9 november 2008

Regn, gråväder, söndag.

Hugaligen. En Fars dag i regnets tecken.
Vi är småtrötta hela familjen. Mina pojkar har precis käkat lite lunch.
Regnet smattrar mot rutan och katterna sover båda två.

Vi ska bara ha en lat, skön och mycket lugn söndag ihop.
Gustav sitter bredvid mig i soffan med sitt tangentbord. Nördfamilj.

I går hade vi köksinvigningsfest. Mycket trevligt. Gustav fick träffa två av sina tjejkompisar. Stora M och lilla M. Stora M och Gustav satt mittemot varandra och lekte. Hon snodde Gustavs leksaker och lade dom bakom ryggen. Det gjorde vår son en smula förvirrad. men enligt mamma C så lär man sig sånt på Öppna förskolan!

Maten blev jättelyckad. Jag gjorde tjälknöl och tabbuleh och en Qournsallad. Tastes lika chicken.... Vi åt glass och maränger till efterrätt.
Det blev inte så sent eftersom vi har bebis och över hälften av dom som var med antingen har barn eller är på smällen. Då orkar man inte parta till kl 03....
Men vi had jättetrevligt och till er som inte kunde komma så säger vi välkomna en annan gång!


Som en del av er vet så var vi på Monster Magnet i torsdags. Vi startade kvällen på Hard Rock café, så passande. Vi åt gott och pratade en massa. Jag kände mig allmänt naken utan en unge som klänger/vill bli matad/skriker. Vi pratade faktiskt inte bara om vår son. Vi lyckades även avhandla inköp av en ny kamera. Ska vi eller inte?
Väl på Trägårn så såg jag en del folk jag kände igen från diverse andra konserter/ festvaler. Det var jättekul.
Förbanden var mycket mystiska. Dåliga rent ut sagt.
Så jag drack en öl eller två.

Men så klev dom på. Startade med tre av favoritlåtarna på en gång. Svettigt. Jag studsade runt lite och dansade lite för mig själv och njööööt!
Hela konserten var mycket bra. Bra låtar och en frontfigur som tappat figuren (gammal och lite tjock) men inte tappat sin röst.

Vi åkte hem mycket nöjda.
Gustav hade också haft det kul. I alla fall tills vällingdags. Men vi skriver väl inte om att han skrek sig till sömns.... Lilleman. Mammas gris.

Han smaskade i sig välling kl 01 och sov till nio morgonen efter.


Han har dessutom sovit två nätter igenom nu. I vår säng. Eller ja, han har startat i sin egen säng men avslutat natten hos oss.
Usch, vad jag tycker det är svårt att veta om man gör rätt!

Nu har Ola lagat lunch. Jag ska äta upp den och sen återgå till att leka med sonen och alla fina leksaker han fått låna från stora, fina O! Tack så mycket säger lilleman och skickar en blöt puss!
Mamman skickar en puss till Fru L!

Inga kommentarer: