tisdag 16 december 2008

8 dagar till jul

En vecka och en dag kvar till lillungens första jul.
Pappa Ola har köpt världens bredaste gran. Den är jättefin. Och bred. Det luktar gran i hela huset och jag försöker glömma att det bor en miljard småkryp i den....


Jag vet inte när jag får träffa min familj än. Lite ledsen över det men det ordnar sig förhoppningsvis.


Jag vet när jag får träffa tjejerna i alla fall! På torsdag ska vi fika och då ska jag släppa loss Gus med hans brudar! Den ena har börjat gå, nio månader gammal. Skitunge. Den andra har vi inte träffast på superlänge. Det ska bli trevligt. Ola ska klippa sig men han får joina oss sen.

Har vår lilla Einstien lärt sig nåt nytt då? Jo för all del. Idag ställde hans sig upp själv. Genom att hålla sig i duschkabinens kant. Han glömde bort vad han gjorde så han släppte och slog i kinden. Gråt och tandagnisslan.

Han har övat på att ställa sig mot saker ett tag nu. Och nu så gick det bra. Duktiga unge. Han har även lärt sig att slita ur kontakter ur väggen. Inte uppskattat av föräldrarna som springer efter och ropar nej!
Han snickelisnackar mer också. Många härliga ljud. En del höga en del låga.

Vi har haft en himla trevlig månad med Ola hemma. Det har varit upp och ner med mina händer men nu börjar det kännas riktigt bra. Ärret på vänster handled är inte snyggt nu men det blir bättre. Imorgon ska jag gå till vårdcentralen för att ta stygnen på höger.
Nojig som bara jag kan vara så tror jag att det är något fel denna gången.....
Det ska bli skönt att bli av med bandaget och så. Duscha själv och kunna laga mat obehindrat. Och städa....

Det var nåt jag skulle skriva men just nu har jag glömt bort det....

Jag återkommer.

Över och ut.

Inga kommentarer: