torsdag 18 december 2008

I lördags

Jag kom ju på vad jag skulle skriva.
Om i lördags. Vi var på date jag och Ola. Tillsammans alltså.
Mycket trevligt.
En snorig, lite halvfevbrig som lämnades hos farmor och farfar.

Vi åkte in till Haga och gick på julmarknaden, Ola träffade en gammal klasskompis, vi skrattade elakt åt tjejerna som hade Buggaboo vagnar som inte klarar av kullersten och hade mycket trevligt.
Sen åkte vi till Bergakungen, vi skulle kolla på "The day the earth stood still", vi tyckte den var bra men om man väntar sig en tvist eller ett annat slags slut än ett Hollywoodslut ska man inte se den. Keanu Reeves var fantastisk.

Sen åkte vi ner till stan och parkerade, gick en snoa på Avenyn och sen till resturangen.
En indisk resturang som ligger på Teatergatan. Helt fantastisk god mat, mycket trevlig personal och en bra lokal.
Vi var jättenöjda. Och mätta....
Jag åt kyckling som rullats i färskostsyoghurt och peppar och sedan grillats i en tandoor. Mums!
Ola åt en gryta på biff.

Dit ska vi igen!

När vi kom för att hämta vår lilla snoris var han ledsen. Han hade ont i örat och vill helst vara hos mamsen...

Panodil, nässpray och högläge avhjälpte krisen.

Nu är han fortfarande snuvig men mycket, mycket bättre.
Han har baar gått in i en utvecklingspeiod antar vi. Han vägrar soman nämligen och det brukar vara ett säkert tecken på det.
Jag har tappat bort min "bibel" så jag vet inteom det är dags än. Jag tror det och alla tecken tyder på det också.
Jag får väl rnga nån av mina vänner eftersom jag tror alla har den boken..... Om an inte har det så bör man inköpa den!

Växa och utvecklas- sju utvecklingssprång det första året. Så tror jag den heter.... Rätta mig gärna....J eller L eller C eller M.....

Nu ska jag laga spenatsoppa.
Ola har varit ute och sövt Gustav. Han somnar bara i vagnen just nu. Mycket spännande!

Just ja, vi var till stan idag. Fikade med Fru D och lilla bärflickan. Jisses vad dom växer våra barn. Hon är så bedårande. Och lugn! När vår vildbatting sitter i knät får man säga neeeeej och plocka bort örhängen, halsband och glas ögon. Lilltjejen bara satt och pillade lite på knapparna på min tröja.

En sak till: Jag är smärtfri! Så skönt att ni inte kan ana!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har inte hittat min bok sedan flytten, men jag funderar just på om det börjar bli dags igen.

Anna Ask sa...

växa och upptäcka världen heter den nog. Bara att ringa mig om ni vill att jag ska kolla när det är dags ;)