tisdag 30 december 2008

Summering

Ännu ett år till ända. Jisses vad detta år sprungit iväg.

Det har nog varit ett av de mest positiva år hittills. Men inte speciellt lugnt. Vi har nog aldrig varit så osams som detta året, men aldrig varit så tajta.
Så är det när en liten tittar ut.

Det har verkligen varit Gustavs år. Han har varit medlepunkten i våra liv.

Men också ett år av operationer. Jag har opererats tre gånger. Ett kejsarsnitt och två handledsoperationer. Och jag klarade det också.

Det har varit ett år fullt av kärlek och bebisar! Och bara en kille. Vår kille. Annars har alla fått flickor. Stackars Gus kommer att få ha flickkläder på sig när dom ska klä ut sig när dom är 6-7 år.....

Hur var då julen?
Jodå, magsjukan smittade mig. Jag mådde tokilla på julafton och var dålig i magen flera dagar efter.
Gustav hade diaréer i fem dagar. Han har precis börjat äta normalt igen. Men när man kramar honom känns revbenen.
Vi ska väga på fredag.

Julklapparna var perfekta!
Gus fick en Stokkestol. Den är superduperfin!
Och kläder och ett sparkonto.

Fast vi har en julafton kvar. Den ska firas på lördag med mina föräldrar.
Vi längtar efter dom.
Det ska bli så kul att visa vad Gustav har lärt sig.
Just det, han bestämde sig för att lära sig fyra nya saker på två dagar. När han var sjuk.

Så nu ställer han sig upp mot ALLT! Han kan rypa på riktigt, när han vill. Han sätter sig upp själv. Och han går runt sängen om han kommer upp.

Han kallas numera för Bulan. Stabil är han inte. Men fantastisk!

Vår lillkatt åkte på storstryk i förrgår. Det stryker omkring vad vi tror är en vildkatt här. En okastrerad sådan. Han gav sig på henne rejält. Hon vägrade stödja på sitt vänstra framben så vi tog henne till veterinären. Hon fick anitbiotika för att hon har ett bett på benet.
Vi ska ringa Miljökontoret nästa vecka, dom får lov att komma hit och sätta ut fällor så vi får kolla om det är en vildkatt eller inte. Jag återkommer i den historien.

Igår var jag och Fru L på bio. Vi såg Mamma Mia. Jag älskade den. Jag kommer se den många, många gånger.

Imorgon ska vi på nyårskalas hos familjen N. Dom flyttade till hus i förrgår. Hur dom har hunnit har jag ingen aning om!

Så, ska jag lämna några nyårslöften???
Nja, det är inte riktigt min grej, men jag kan lova att jag ska förbli gift, vara mamma och förhoppningsvis hitta ett jobb.

Gott nytt år, kära läsare.
Vi önskar er ett glädjefullt, roligt och utvecklande år!

Kram Ola, Icka, Gustav, Nellie och Rasmus

1 kommentar:

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo

Hoppas att ni är piggare nu...tråkigt med magsjuka.
TACK så hemskt mycke för det fina kortet på Gustav...han är så söööt.
Vill också önska er ett
GOTT NYTT ÅR...
Ha det så bra
Kram Liselotte