måndag 27 oktober 2008

.....aaaaammmmpaaaaa!

Så sa den lilla ungen igår!

Vi låg i stora sängen och försökte somna. Han hade fått välling, legat i min famn, jag hade sjungit alla fina sånger jag kan men han var så glad så han skulle minsann inte sova!

Så off to the lovely big säng!
Jag hade min sänglampa neddimrad (konstigt ord) så det bara glödde lite. Gustav älskar det!
Då tittar han på lampan och säger maaaaammaaaaa. Nej, laaaaampaaaa säger jag.
Då tittar han på mig och säger aaaaammmpaaaaa! Klart och tydligt! Helt underbart.
När jag ville att han skulle upprepa det för pappa så stirrade han bara på mig och skrattade. Han sa det lite senare dock.
Och i natt när det regnade som 17 och smattrade på fönsterbrädet lite mycket och han var lite rädd så satt han i min famn och sa aaaampaaa...

Jisses, vad hjärtat svämmar över ibland.


Vi har proppat i lilleman mat i helgen. Det har väl gått sådär.
Han äter säkert bättre när han blir av med förkylningen.

Denna vecka ska vi hälsa på A, hon ska snart, snart klämma ur sig en kompis till Gus. Vi hoppas på en pojke. Faktiskt. Han har ju bara tjejkompisar!

Solen skiner här i dag. Vi ska ta en prommis. Och åka in till Torslanda och handla.

Massa kramar till er. En extra till storebror. Bara för att.

Inga kommentarer: