fredag 24 oktober 2008

Friday night is alright for välling

Mätning och vägning idag.
Han väger 7455g och är 65 cm lång.
Följer sina kurvor bra, ganska bra i alla fall.
Han skulle kunna bli lite rundare. Det kommer hjälpa hans sömn också antagligen.

Så nu ska vi göra såhär: Det ska inte gå längre än 2.5 timmar mellan matningarna, han får äta banan varje dag och vi ska introducera välling på kvällarna.

Vi försökte med välling/ersättning ikväll men nappen på flaskan var för liten och det gick inte så bra att vidga den. Jag ska in till stan imorgon så då fixar jag en ny flaska.
Vi hoppas på bättre sömn snart..... Jag är rätt så trött.

Idag tog farmor honom ett tag. Jag toksov i två timmar med en mycket lycklig Nellie bredvid mig. Äntligen fick hon matte för sig själv!

Jag sa till Ola häromkvällen att det skulle vara bra att ha en labrador här för att äta upp det Gus tappar på golvet. Då pekar Ola mot stolen och säger: "Jag tror inte det behövs!!!"
Nej, vi behöver ingen hund, vi har Rasmus. Han åt både upp en bit smörgås och en kladdig bit majskrok. Knäppkatt....

Annars är det lugnt, vi ska fixa lite hemmavid i helgen.

Hoppas att era helger blir bra, festfyllda eller hur ni nu vill ha den.

Kram.

1 kommentar:

Unknown sa...

Jodå, min helg kommer nog att bli bra... Ska till Etage ikväll... sen ska jag handla hela Söndagen, Barkarby, Västerås (Billiga Nisse)
Stora kramar Peter