lördag 4 oktober 2008

Sömnbrist?

Jag måste ha ett tidigt stadium av demens orsakat av sömnbrist.
Jag glömde ju att skriva vilka som var här igår och hälsade på!

2/3 av fam Nordell och 2/3 av fam Ekström var här! Gus hade alltså tjejbesök igen!
Det var mycket trevligt, dom beundrade vårt vackra kök och vi åt lunch (pimpad caesarsallad) och barnen tittade på varandra, Gus och lilla I är ju nästan lika gamla, det skiljer typ 18 dagar eller nåt. Dom studerarde varandra noggrant. I lyssnade på vår snacksalige unge och Gus blev lite förskräckt när I tjöt i högan sky....

Lillstumpan m låg till en början mest och sov. Men Gus fick henne att le genom sit mycket smittande skratt.
Vi tog en promenad också. Lilla shoppingrundan till Zillstar, LilleSkutt och HipHip.
Helt fanatstiskt att vi har tre barnklädesaffärer här ute. Tjejerna handlade till sina ungar men jag gjorde inte det.
Inte för att jag inte hittade nåt men det är lite dyrt.... Gustav ska önska sig två dressar i julklapp. Två helt underbara dressar! En med pussande elefanter från Småfolk (ja, elefanter. Nej, jag får aldrig nog av elefanter.)
Och en petroleumgrön plyschdress, den kommer jag inte ihåg vart den kom ifrån.
Helt underbart snygga var dom ialla fall!

Igår kväll monterade vi på sidostyckena på Gustavs säng. Det blev jättebra. Nu kan han röra på sig i sängen igen!

Solen skiner här idag och vi ska nog ta oss ut en stund. Det ska tydligen bli jättedåligt väder imorgon. Typiskt. Olas enda lediga dag på hela veckan....

2 kommentarer:

Ola sa...

T.om min första lediga dag på tre veckor!

Anonym sa...

Vi fyndade en nästan gratis brun elefant-T-shirt på loppisen idag! Eller, ja, en baby-T-shirt var det för att vara korrekt, en baby-T-shirt med elefantmönster. Mycket söt, och du har helt rätt i att det inte kan bli för mycket elefanter.