onsdag 22 oktober 2008

nr 100.

Detta är det etthundrade inlägget. Kan jag verkligen ha så mycket intressant att säga???

Nåväl, vad har hänt?
Gus och papela har bondat på killdag. Jag låg mest i badkaret och försökte bli snygg. Eller lite mindre sliten kanske?

Hela familjen Sandström ha varit i Avesta för att fira lilla mormors 90-års dag. Det var kul! Morbror blev dreglad på och det var rätt mysigt tyckte han....

Min bästa Fia fick lite småpanik när Gus kräktes lite... hrmpf, det var väl inget mot din kräka den där gången du vet????! Dessutom fick jag henne att må illa pga en pojke hon haft en konstig dragning till....Jisses stumpan vad vi har hittat på konstiga saker!

Mormor och morfar har njutit av sitt barnbarn också, Gus tycker sin morfar är en kul prick.
Vi hann med att gå fel i skogen, gå rätt i skogen, knäppa kort på hela familjen, hälsa på "kusinerna" Johansson, jag har klippt mig och skvallrat järnet med min frissa, klappat vovvarna och försökt att njuta av varandra lite också.

Det var skoj att se Gus ihop med hundarna. Nemo (som är äldst) var helt lugn, Gus låg i sängen och slet i hans läpp, Nemo bara tittade lite förvånat och pussade sedan Gustav i hela ansiktet. Valle var lite avvaktande, nästan lite skraj. Ända tills först morgonen då Gus som vanligt åt gröt, innan jag hann fram för att torka bort överskottet som hamnat utanför så hade Valle varit där och hjälpt mig. Sen så satt dom nedanför matningsstolen. Det var störst chans att få nåt där...

Uppvaktningen kring lilla mormor gick bra, hon fick dricka portvin och äta smörgåstårta, vanlig jordgubbstårta, sen trodde vi hon var mätt men då meddelade tantalona att lunch ville hon också ha
Oki doki.
Vi hade jättetrevligt med Sonja och Yngve, dom är så rara. Yngve fyller 90 om tre månader och han är helt kristallklar, kör bil och har fortfarande kvar sin humor. Dom har varit en viktig del av mitt liv och dom är helt förälskade i Gustav, såklart!

Mormor skröt om hur speciell hennes barnbarns barn är, tyvärr har hon blandat ihop händelserna lite men hon är väldigt stolt i alla fall.

Tågresorna gick bra, inte jättekul men det går bättre än att åka bil i alla fall!

Idag har vi varit på date igen. Gustav har träffat lilla bärflickan och lilla E. Bäret mådde lite halvtaskigt och var inte på flörthumör alls. E och Gus låg på golvet och försökte ömson klösa ögonen ur varandra ömsom smaka på varandras kläder. Mycket rart.

Vi har köpt tomtedräkt, Ola protesterade men jag blinkade vackert. Klart ungen ska vara tomte!!!!

Detta inlägg blev långt.
Nästa gång ska jag skriva oftare.. (Usch vilken dålig svenska det blev, jag skyller på abnorm trötthet)

Nu ska vi kolla på True blood. Vampires, baby!!!!

Puss.

Inga kommentarer: