fredag 3 oktober 2008

Inför helgen

Fredag eftermiddag, en trött, ersättningsätande lillunge i knät.

Ola jobbar över idag, kommer i alla fall hem, det är vi glada över.

Denna vecka har gått rätt fort, i tisdags var vi i Bergsjön och hälsade på Fru D och hennes lilla bärflicka. Med på den träffen var även L och hennes E. Gus lekte så fint med båda flickorna och log vackert mot mammorna.
Vår duktiga kille...

Annars har det inte hänt så mycket denna veckan.
Vi var bjudna på middag hos fam Ekström igår kväll. Gustav skrattade högt så att Majken också var tvungen att le vackert.
När vi var på väg hem såg att det tokblixtrade runt omkring oss, men inget muller. Det var läskigt/coolt.

Jag har funderat. På vad jag ska göra efter mammaledigheten. (vaddå ledighet förresten??? Det låter som om man inte har ett dugg att göra!) Jag kanske ska börja plugga? Vad ska jag då bli??? Just nu har jag mest frågetecken, jag ska försöka räta ut dom till utropstecken.
Om någon har något förslag på vad dom tycker jag ska bli så går det utmärkt att kommentera!

Vår älskade lillunge har fått ett nytt sovmönster. Nja, jag skaulle vilja kallade sovmonster!
Han har två nätter på raken vaknat kl 01 och varit jätteglad och pigg! Det är inte mamma. Han har sedan hållt igång till 03.30 ungefär.
Det har inte funkat med sånger, inte vaggning, int mat, inte att ignorera honom. Jag har provat allt.
Inatt la jag mig på soffan med honom bredvid mig. Han låg och tittade in i mina ögon och jollrade så fint. Jättemysigt, javisst, men inte miss i nassen, Gus!!!!

Vi har varit till BVC idag.
Han fick spruta, jag sjöng "En kulen natt, natt, natt" när hon stack honom och han pep inte ens.
Naturligtvis blev han vägd och mätt.
Han väger 7170g och är 63 cm lång.
Storkillen!
Enligt alla kurvor så börjar han närma sig "normalkurvan" nu, men han följer sin kurva jättefint så vi är inte oroliga precis.

Snart kommer Ola hem. Då ska vi ha en skön, lugn fredagskväll.
Om Gus tillåter det..... =)

Massa kramar.

Inga kommentarer: